PERTUBUHAN IKRAM MALAYSIA (IKRAM) Negeri Pulau Pinang

PERTUBUHAN IKRAM MALAYSIA (IKRAM) Negeri Pulau Pinang
Brotherhood the Foundation of Glory

Monday, July 12, 2010

IKRAM Untuk Semua.


Perutusan YDP IKRAM Pulau Pinang

Assalamu'alaikum wbkth. "Inna akromakum 'indallahi atqokum" Sesungguhnya orang yang paling ikram di antara kamu di sisi Allah ialah orang paling bertaqwa di antara kamu. - Al Hujuraat:15 Alhamdulillah! Setinggi pujian bagi Allah ta'ala kerana pada tanggal 20hb Jun 2010 mengizinkan perlancaran rasmi pertubuhan IKRAM di bumi Malaysia ini.

IKRAM bukan bermula dengan kosong kerana ahli dan tenaga penggeraknya sudah bertahun-tahun melalui tarbiah dan berpengalaman luas di medan bersama masyarakat. IKRAM muncul pada ketika umat dilanda masalah sosial yang kritikal. IKRAM muncul pada ketika rakyat Malaysia dahagakan keadilan malahan ketika mana umat Islam mengalami kekaburan aqidah.
Majlis Penerangan IKRAM di Dewan Seminar Masjid Seberang Jaya. Di hadapan sekali ialah SUN IKRAM PP sdr Isahak Ismail.

Lantas, dengan senario yang gawat ini, adalah menjadi tugas ahli IKRAM menyantuni (engage) masyarakat muslim dan bukan-muslim. Pecahkan tembok kejahilan Islam. Tambat hati mereka, semai aqidah salimah dan bina akhlaq yang ikram. Dalam masa yang sama melahirkan barisan naqib/ah yang bersedia mentarbiah untuk berkembang.

Sebahagian dari rombangan IKRAM PP di hari Perjancaran IKRAM bersama JKP IKRAM pada tanggal 20 Jun 2010 di Malaysia International Exhibition and Convention Centre, Seri Kembangan.
Akhir kalam, saya menyeru IKRAM supaya bergerak di dalam masyarakat atas neraca tarbiah. Tingkatkan kemampuan diri samada ruhiyah, aqal mahu pun jasmani. Kita alu-alukan segenap lapisan masyarakat Islam mendaftar sebagai ahli IKRAM. Semoga Allah memberkati kita.

"IKRAM Untuk Semua".


Ir Hj Jamaluddin Abdullah

No comments: