PERTUBUHAN IKRAM MALAYSIA (IKRAM) Negeri Pulau Pinang

PERTUBUHAN IKRAM MALAYSIA (IKRAM) Negeri Pulau Pinang
Brotherhood the Foundation of Glory

Sunday, September 5, 2010

10 Malam Terakhir Ramadan.

Ust Sazali Al Yamani sedang menyampaikan ceramahnya mengenai kehebatan Al Quran di majlis Iktikaf Perdana IKRAM Pulau Pinang di Masjid Daerah Balik Pulau pada 5 Sep 2010.

Alhamdulillah, syukur masih dapat bersama lagi. Musim ini merupakan pusingan akhir Ramadan, kita mengharapkan Allah SWT mengurniakan kebebasan dari Api NerakaNya.
Maka sudah tentu untuk mendapat kurnia ini kenalah kita terlebih dahulu berusaha melakukan yang terbaik di dalam amal ibadat kita. Tidak boleh hanya kerjakan yang fardhu, mestilah ditambahkan dengan perkara-pakara sunat yang lain.
Dari kiri; Ust Ahmad Fahmi, Zulfahmi, Yusmadi dan Isahak merupakan pimpinan IKRAM turut serta di program IKtikaf Perdana IKRAM Pulau Pinang.

Carilah kesempatan agar bertemu dengan Lailatul Qadar. Kurbankanlah sedikit masa rehat agar peluang yang Allah SWT kurniakan ini dapat kita kecapi kemanisan beribadat di malam yang lebih baik dari seribu bulan yang jika dihitung ianya melebihi 83 tahun. Kerjakan ibadah dengan penuh kusyuk sebagai seorang hamba.

TYDP IKRAM SPU Cikgu Ismail Abdullah begitu kusyuk meneliti ayat-ayt suci Al Quran.

Kualiti mesti tinggi dengan keikhlasan untuk mendapat kasih-sayang Allah. Semua bersandarkan kepada keredhaan Allah SWT semata-mata. Tiada niat yang selainNya. Semoga kita berjaya memperoleh ganjaran Makam Taqwa di penghujung Ramadan. Kita doakan di awal Syawal nanti kita kembali kepada fitrah menjadi insan yang suci dan murni.

Semoga Madrasah Ramadan ini dan segala amalannya akan dapat diteruskan ke bulan-bulan yang lain. Sayu rasanya meninggalkan Ramadan ini namun itu kehendak Ilahi dan semoga diberi peluang bertemu Ramadan di tahun hadapan insyaAllah.

Rusli Hashim : IKRAMediapp.com

2 comments:

insan marhaen said...

berbahagialah bagi mereka yang mampu mendirikan qiam...

hajirashid said...

Syabas! Penganjur Iktikaf ini, di akhir program ini salah seorang pegawai masjid jumpa sya, berkata, "BAGUS PROGRAM INI, BOLEH BUAT LAGI TAHUN DEPAN...