PERTUBUHAN IKRAM MALAYSIA (IKRAM) Negeri Pulau Pinang

PERTUBUHAN IKRAM MALAYSIA (IKRAM) Negeri Pulau Pinang
Brotherhood the Foundation of Glory

Sunday, January 16, 2011

Review PS IKRAM Pulau Pinang



Salam alaik.
Alhamdulillah & barakallah ikhwah dan akhawat sekelaian.

Hari ini 16 Januari 2011 bermula jam 9.00 pagi sehingga hamper 2.00 petang bertempat di Pejabat IKRAM Pulau Pinang sedang berlangsung Review Perancangan Strategik IKRAM Pulau Pinang bersama wakil pusat.

Hampir kesemua exco IKRAM Negeri dan YDP Daerah hadir dalam sesi pembentangan perancangan strategik mengikut KRA masing masing. Manakala wakil pusat ialah terdiri dari akhi Zaid Kamarudin dan Yaakob. Juga bersama-sama kita adalah akhi Wan Muda dan Mohd Radhi Wahab dari IKRAM Perlis untuk membentangkan PS mereka selepas IKRAM Pulau Pinang.

Beberapa sesi pertanyaan dan penerangan telah berlaku dan negeri dikehendaki menyediakan blue print yang lengkap dengan diatur kembali KPI, tarikh, PIC dan catatan. Satu semakan awal akan dibuat pada bulan Jun 2011sebagi satu pemantauan. Suatu yang agak mencabar ialah untuk mencapai keahlian IKRAM seramai 1200 orang menjelang Disember 2011 yang telah disasarkan oleh Tabiah Negeri.

Ahli rasmi IKRAM Pulau Pinang sekarang adalah sejumlah 227 orang dan setiap daerah perlu memberi sasaran keahlian masing-masing dalam Jaulah YDP & Tarbiah ke daerah kelak. Sehingga sekarang daerah SPS, SPU dan SPT telah diziarahi dan daerah-daerah ini telah diminta memberi perancangan yang telah disusun-atur.


Dengan adanya perancangan yang sebegini akan memudahkan tugas-tugas ahli dan semoga seterusnya IKRAM akan lebih melonjak dan diterima dengan baik oleh masyarakat setempat malah ke tahap yang lebih tinggi lagi.

3 comments:

insan marhaen said...

muga aktivisma IKRAM terus terusan ke hadapan.

Nazirah said...

assalamualaikum,
bagaimana saya boleh menghubungi ikram PP? Saya baru berpindah ke PP & merupakan ahli IKRAM.

Harap dapat dimaklumkan. Jzkk

SHAHIDAN SAAID said...

hubungi : 043982175